Dnes je: 19. duben 2014

Thorgal

Když má takové novorozeně napsáno ve svém rodném listě „mimozemšťan“, je to ideální startovací pozice pro kariéru comicsového hrdiny. Zamyslete se nad tím, především vy, mladé ženy, které uvažujete o založení rodiny.

Jackie Chan: Hongkong King Kong

„Akční bojové scény v mých filmech nejsou založeny na násilí. Jsou spíš uměním – podobně jako třeba hudba.“

Vrtěti divákem

Ve známém americkém filmu Vrtěti psem vyjadřuje jeden z hlavních hrdinů podstatu televizní manipulace jedinou větou: „Bylo to v televizi“. A právě o to jde moderním médiím především. Aby se stala garantem reality.

Aristoteles

Za naším pravidelným výročím se dnes vydáme daleko hlouběji v běhu času, než bylo zatím našim zvykem. Jednak proto, že chceme představit muže, který už více než 2000 let patří k nesmrtelným, a také, abychom si uvědomili, že věda není tak úplně dítkem moderních časů...

28. únor 2004

Vrabec přilétl na internet!

Na počátku tohoto roku se udála na poli internetu jedna významná událost, do informačního toku webových stránek tohoto média přilétl Vrabec!

Kupte si knížku

Jaderná fyzika by se bez nadsázky dala nazvat fenoménem dvacátého století. Celá první půle dvacátého století byla ve znamení bouřlivého rozvoje poznání stavby a vlastností atomového jádra a jeho rozpadů. Objev jeho štěpení pak umožnil využít velké množství energie v jádře obsažené. Autoři většiny stěžejních objevů v této oblasti byli oceněni Nobelovu cenou za fyziku.

15. prosinec 2003

Astronomická názorná pomůcka

Co nejdokonalejší napodobení hvězdné oblohy optickými, mechanickými a elektronickými prostředky, to je planetárium. Bez ohledu na denní dobu a aktuální počasí jím můžeme v uzavřené místnosti simulovat většinu astronomických úkazů, jež jsou viditelné z libovolného místa na Zemi (mnohdy i děje a úkazy z minulosti nebo budoucnosti). Podobnou službu jakou astronomii poskytují planetária, poskytují biologům dobře fungující zoologické zahrady nebo botanikům arboreta či zahrady botanické.

15. prosinec 2003

Rodokmen Energie

Jak známo, lenost je hybná síla pokroku. Člověk je od přírody bytost lenivá a raději dvakrát přemýšlí jak si práci ulehčit než se do ní opravdu pustí. Energii, kterou by sám musel vydat na vykonání práce, hledá raději někde jinde.